اتحاد پهلوی و رفسنجانی یا شورای فریب ملی !
نیما فرمین نیما فرمین



 

دکتر در حقوق از دانشگاه مون پلیه فرانسه

 

یک بار دیگر نام رضا پهلوی، به عنوان محورسرگردانی اپوزیسیون و عامل اصلی بروز اختلاف میان مخالفین حکومت اسلامی در رسانه های فارسی زبان مطرح شد. نقش کلیدی وی در اغلب  شکست ها و ناکامی های اپوزیسیون در برابر حکومت اسلامی بر آگاهان روشن است، تا جایی که برخی از ایرانیان بر این باورند که پس از ملاقات مدعی سلطنت با سید حسین، نوه خمینی، که چند سال پیش در واشینگتن پایتخت آمریکا، رخداد ، توافقی محرمانه میان خاندان پهلوی و خاندان شیخ اکبرهاشمی رفسنجانی، به دلالی سید حسین خمینی صورت گرفته است.

 

گفته می شود؛ سید حسین خمینی، حامل پیشنهاد مهمی برای خاندان پهلوی بود، در این پیشنهاد؛ رفسنجانی متعهد شد که با نفوذی که درحکومت اسلامی دارد، امنیت جانی و مالی مدعی سلطنت و بستگان وی را تاًمین کند و در ازای این خدمت! مدعی سلطنت دست از ادعای تاج و تخت بر باد رفته بردارد و به سرگرم کردن مردم و چوب گذاشتن لای چرخ اپوزیسیون بپردازد.

 

پس از این توافق بود که رضا پهلوی، سربرگ نامه های رسمی خود را تغییر داد و تنها به امضای نام خود بدون پسوند و پیشوند پرداخت و با آسودگی و امنیت کامل، سر و کله اش در اپوزیسیون ایران پیدا شد.

 

چند سال پیش، یک خبرنگار فرانسوی، از ملاقات فرستاده  ویژه فائزه هاشمی، دختر شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی و خانم فرح دیبا در پاریس پرده برداشت. دراین گزارش آمده بود که چند ماه پس از این ملاقات، فائزه شخصاً به قاهره رفت و در حاشیه مراسم سالگرد در گذشت محمد رضا شاه با فرح دیدار کرد. گفته شد که فائزه، هدایای ارزنده ای برای فرح به ارمغان آورده بود. در پی همین دیدار، فرح دیبا، در گفتگویی از کوشش های فائزه هاشمی، در باره بهبودی وضعیت زنان در ایران، تجلیل کرد و فائزه نیز در سوم آوریل 1999 در روزنامه زن که به مدیریت خودش در ایران به چاپ می رسید، پیام نوروزی فرح دیبا را منتشر کرد.

 

نماینده ویژه خاندان رفسنجانی و فائزه ، در ملاقات با فرح دیبا، کاملیا انتخابی فرد خبرنگار سابق روزنامه‌های همشهری، آفتابگردان و « زن » به مدیریت فائژه بود، وی پس از خروج از ایران، برای رادیو فردا و پایگاه اطلاع ‌رسانی آمریكایی « واشینگتن‌پریزم » كار می‌كرد. کاملیا انتخابی فرد، در ادامه خاطرات روزانه اش که به عنوان پاورقی در روزنامه کویتی القبس می نوشت، با ادعای انجام مصاحبه ای با  فرح پهلوی به درخواست فائزه هاشمی، نوشت: :« باتوجه به اینکه موافقت خانواده رفسنجانی برای ملاقات با خانواده سلطنتی در خارج از ایران کار ناپسندیده و غیر عادی به نظر می رسید اما این امر با موافقت و حمایت کامل فائزه رفسنجانی انجام شد. مصاحبه ای که نوار کاست آن نزد یک از دوستان آمریکایی ام پنهان شد و هیچ وقت در روزنامه زن منتشر نشد.»

 

تا چند سال پیش در صحنه اپوزیسیون ایران، نشانی از فعالیت رضا پهلوی دیده نمی شد، وی که سرگرم خوشگذرانی، خرید و فروش سهام در بازار های جهانی بود و با سرمایه گذاری و معاملات و دلالی در چاه های نفت آمریکا روزگار می گذراند.

رضا پهلوی پس از جریان جنبش اعتراضی مردم در خرداد ماه سال 1388، با دست بند سبزی که به دستش بسته بود ظاهر شد و به  پشتیبانی از موسوی و کروبی، دست نشاندگان! هاشمی رفسنجانی برخاست. رضا پهلوی سپس برای یاری رساندن به اکبر هاشمی رفسنجانی که درتنگنا قرار گرفته بود با سرو صدای مسخره یی خواستار محاکمه ی خامنه ای در دادگاه بین المللی لاهه شد.

در میان ایرانیان نخستین حقوقدانی بودم که با استناد به مواد اعلامیه ی رم، بی اعتباری این ادعای پوچ وی را افشا کردم و در پی آن،خوشبختانه حقوقدانان دیگری، اعتبار سخنان وی را زیر پرسش بردند و فریبکاری وی را نشان دادند.

 

عامل سرگردانی اپوزیسیون! مانع انسجام اپوزیسیون ایران است و سر بزنگاه  به دست ایادی خود اپوزیسیون را به هم می ریزد و بی اعتبار می کند. چند سال پیش کوشش های چند ایرانی مقیم  آمریکا و اروپا را که قصد داشتند  یک شورای همبستگی در واشنگتن برپا کنند، به باد داد. ترفند او مانند همیشه ناجوانمردانه بود. او روز پایان این کنفرانس سه روزه، دو اتومبیل به همراه راننده و شخصی بنام بیگی! از ایادی خود به هتل محل اقامت شرکت کنندگان در شورای همبستگی فرستاد و هفت تن از آنان را که سست عنصر و فرصت طلب بودند به صرف صبحانه به خانه اشرافی خود دعوت کرد و به زیاده گویی و بزرگنمایی خود پرداخت. وی به این چند تن ماًموریت های جداگانه یی برای سازماندهی و تماس با مخالفین واگذار کرد. او با هزینه کمتر از سی دلار! و دادن یک صبحانه به هفت نفر فرصت طلب ، شورای همبستگی و کوشش های سه ساله این گروه را که توانسته بودند سیصد فعال سیاسی را گرد آورند به باد داد. چند روز نگذشت که صبحانه خوردگان دریافتند که فریب خورده اند و همه وعده های این عامل سرگردانی! وعده های سر خرمن بوده است.

 

عامل سرگردانی! با نفوذ ایادی خود، در کنفرانس های بی محتوایی چون؛ استکهلم و واشینگتن، باشعار آلترناتیو سازی وانتخابات آزاد، ساده دلان ومردم ناآگاه را فریب داد تا خود را  تنها آلترناتیو نشان دهد. زمانی مدافع حقوق بشر شده و با شنیدن خبر حمله احتمالی اسرائیل و آمریکا به ایران، ماًمور پیاده کردن طرحی شد که از طرف عوامل رفسنجانی زیر شعارجعلی انتخابات آزاد! برای گرم کردن تنور انتخابات فرمایشی سال آینده در ایران، فراهم شده بود.

 

رژیم اسلامی که همواره کوشیده است با کشاندن مردم به پای صندوق های راًی، از خود چهره ای دموکراتیک در برابر جهانیان نشان دهد، در پی ترفندی دیگر بر آمد تا با هزینه ای اندک، به دست مزدوران خود در خارج از کشور زمینه سازی شرکت مردم در انتخابات را فراهم آورد.

 

این بار دستان پلید گروهی از آخوند هایی که در رژیم اسلامی سرشان بی عمامه مانده است از آستین آدمی بی دانش، متوهم، بی عرضه و خودنما، که هنوز خود را پادشاه قانونی ایران می داند، بیرون آمد، این فرد متوهم، با همکاری شاخک های خاندان رفسنجانی، عوامل نفوذی رژیم و گروهی نابخرد فرصت طلب، دست به تشکیل شورایی به نام ملی! زد. شورایی که حتی نام آن نیز از روی شورای ملی سوریه ! تقلید شده است.

 

عامل سرگردانی به دست آویز برقراری دموکراسی در ایران، ولی به هدف باز یافتن تاج کیانی یا ریاست جمهوری برای خود و یا دخترش، از زدو بند با هر نابکاری حتی از قماش آخوند نیز پروایی ندارد

 

با صدور یک اعلامیه و بیاری شماری از نام های جعلی، شورایی مجازی شبیه  به " آش شوربا " ی  اینترنتی تشکیل شد تا برای چند ماه آینده و زمان انتخابات، مردم و اپوزیسیون را سرگرم شعبده بازی های خود نماید. هدف نهایی شاه الهی! های شرکت کننده در این شورای وابسته به سبز های رژیم اسلامی، انتخاب رضا پهلوی، به عنوان سخنگو ونماینده مردم ایران، ظاهراً برای گفتگو و زد وبند با اسرائیل و دولت های غربی می باشد. این شورا با انتشار نوشته ای مبهم و شعارگونه به نام منشور ملی! نشان داد که مدعی پادشاهی و گروهی فرصت طلب و پیشینه داران بد نام ، نقشه حکومت آینده ایران را در سر می پرورانند.   

 

اتحاد پهلوی- رفسنجانی  ( شاه الهی - اکبر شاهی ) نام دیگر این شورای فریب ملی! است. اسماعیل نوری علا که تا چند هفته پیش قصد داشت رضا پهلوی را ابزار کار خود کند و آلترناتیو بازی!  براه بیاندازد و خود صدراعظم  این ماجرا شود، به بازی گرفته نشد وعلیه شورا موضع گرفت.

 

گند قضیه به مشام قلم به مزدانی چون میرچلغوز! نیز رسید و او ناچار شد از تاًیید این شورا، خود داری کند، کسی که بیست سال است قلم خود را به مدعی تاج و تخت و مادر وی فروخته است، همان کسی که به  دریوزگی حمله به ایران رفت و خود را به  زیرپا های سناتور آمریکایی انداخت.

 

شوربختانه فراموشی تاریخی مردم ایران، به این مادر و پسر!  و دیگر بازماندگان و طرفداران استبداد سابق پروانه می دهد که پس از هر نابکاری آخوند ها در ایران، هر چند گاهی از کاخ های خود بیرون آمده  و با مصاحبه های مردم فریبانه در پی بازیابی تاج و تخت از دست رفته بکوشند.

 

پس از سرکوب بیرحمانه مردم ایران از سوی رژیم اسلامی در آخرین انتخابات فرمایشی-  نمایشی خرداد ماه  1388، که به جنبش سبز شهرت یافت ، مردم  د ربند ستم ، سرخورده و از همه جا رانده و در مانده ایران ، دیگر به رسانه های ماهواره ای  و بازی های سیاسی آنان و این " هوچی! های همیشه در صحنه ! "  کمترین اعتنایی نمی کند. بیشتر مردم به تماشای چند کانال پخش فیلم های دوبله شده ترکی، عربی و آمریکای جنوبی روی آورده اند.

 

خوار و ذلیل شدن اپوزیسیون ایران در انظار جهانیان و مردم ایران ، همه و همه، به لطف رسانه های اینترنتی و ماهواره ای فارسی زبان بیگانه و رادیو تلویزیون های لوس آنجلسی، گویندگان و صحنه گردان های خیمه شب بازی های سیاسی این رسانه ها و تارنما های مزدور و وابسته و فحاشان و هتاکان شاه الهی! مورد حمایت خاندان سابق سلطنت، انجام شده است.

 

در چند هفته گذشته، پول های بسیاری پخش شد، چماقداران بسیاری برای سرکوب منتقدین شورای فریب ملی! بسیج شدند، آدمک هایی برای تبلیغ این فریب بزرگ! در رسانه های اینترنتی و ماهواره ای خریداری شدند، سبیل های بسیاری چرب شد، ولی هشیاران، آگاهان و روزنامه نگاران متعهد و میهن دوست، مردم را هشیار کردند و نگذاشتند که مشتی فرصت طلب و ایادی بیگانگان با ریختن آب به آسیاب آخوند ها به آمال و آرزو های  ضد میهنی خود برسند.

 

سیمین بهبهانی شعری به مناسبت رویا های خوش سروده است : «  خوابی مبارک دیده یی، ترسم که بیدارت کنند ». وصف حال این جماعت و قاشق به کمربسته هایی  است که به دور آنان گرد آمده اند. 


September 27th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی